
W ocenie członków S-DGSA, Transportowy Dozór Techniczny (TDT), nadal
praktykuje procedurę, w której wbrew przepisowi 9.1.3.5 Umowy ADR, żąda zwrotu
ważnego świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR, warunkując jego przedłużenie i to
na nowym a nie dotychczasowym blankiecie. Co więcej, w okresie ważności
okresowych badań dozorowych, potwierdzonych protokołem wydanym i posiadanym
przez TDT, zamiast przedłużania świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR na
dotychczasowym blankiecie, wydaje się nowe świadectwo. Tymczasem, taka praktyka
powinna być stosowana wyłącznie w przypadku konieczności przeprowadzania
kolejnych badań dozorowych i wydania nowych protokołów z tych badań przez TDT.
Dodatkowo, nie podjęto rozważenia możliwości, na wzór innych krajów UE,
przedłużania świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR przez Stacje Kontroli
Pojazdów, np. niektóre wyznaczone w każdym województwie, pomimo wielokrotnych
postulatów, zgłaszanych przez S-DGSA.
Related posts
Ministerstwo Infrastruktury - 12 września, 2025
- 0 comments


