S-DGSA opiniuje projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR

W ocenie członków S-DGSA, Transportowy Dozór Techniczny (TDT), nadal praktykuje procedurę, w której wbrew przepisowi 9.1.3.5 Umowy ADR, żąda zwrotu ważnego świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR, warunkując jego przedłużenie i to na nowym a nie dotychczasowym blankiecie. Co więcej, w okresie ważności okresowych badań dozorowych, potwierdzonych protokołem wydanym i posiadanym przez TDT, zamiast przedłużania świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR na dotychczasowym blankiecie, wydaje się nowe świadectwo. Tymczasem, taka praktyka powinna być stosowana wyłącznie w przypadku konieczności przeprowadzania kolejnych badań dozorowych i wydania nowych protokołów z tych badań przez TDT. Dodatkowo, nie podjęto rozważenia możliwości, na wzór innych krajów UE, przedłużania świadectwa dopuszczenia pojazdu ADR przez Stacje Kontroli Pojazdów, np. niektóre wyznaczone w każdym województwie, pomimo wielokrotnych postulatów, zgłaszanych przez S-DGSA.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Do góry